سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/4/23
11:45 صبح

جامعه ایرانی و هویت امروز او (1)

بدست فاضل در دسته سلوک قلم

                                                                   به نام الله

 

با تبریک ولادت حضرت امام جواد (علیه السلام)

جامعه ایران حکم یک انسان را دارد و اقشار جامعه، هر کدام قسمتی از پیکره ی آن.

اگر قشری از جامعه، منحرف شود انگار که عضوی از آن انسان فرضی ناکار شده است و اگر اکثریت جامعه منحرف شود، این انسانِ قصه ی ما دچار مرگ مغزی می شود. در این بین تأثیر بعضی اقشار بیشتر و محسوس تر است، مانطور که مغز و قلب و... درانسان مهم تر است.

اقشاری همچون روشن فکران، مسئولین، روحانیت و... در صورت آلودگی، جامعه را سریع تر به وادی ضلالت می کشانند. اما نقش عامه ی مردم را نباید دور از ذهن داشت زیرا اینان اند که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند و گمراهیشان یعنی سقوط جامعه و هدایتشان یعنی سعادت جامعه. به همین دلیل است که بی شمار رسانه های رادیویی، ماهواره ی و اینترنتی بیگانه بر روی این قشر مهم سرمایه گذاری کرده و می کنند. القائاتی که این رسانه ها به طور خاص به مردم تحمیل می کنند عبارتند از : دل بریدن از سردمداران نظام(هم چون رهبری و قوای سه گانه)، عقب ماندگی ایران و ایرانی به خاطر وجود این نظام، تضعیف اعتماد به نفس ملی و این که ایرانی نمی تواند، ریشه کن کردن اعتقادات مذهبی مردم، بدبینی و سو ء ظن نسبت به قشر روحانیت، فضای خفقان آلود و دیکتاتور مآبانه در کشور.

 اپوزیسیون، غربی هاو غرب گرایان منادیان آزادی، پیشرفت و دموکراسی.

البته در این میان نباید اشکالات عدیده و مهم جامعه ی ایرانی فراموش شود. به عنوان مثال عواملی که بعضا به کمک این رسانه ها آمده است، عبارتند از : 1.رواج شگفت انگیز شایعات بی پایه و اساس(گاهی اوقات در سطح ملی!) 2. مصرف گرایی بی حد وحصر(آنچه که از آن به چشم و هم چشمی یاد می شود.) 3. الگو برداری از زرق و برق جوامع غربی بدون دریافت علم وفرهنگ مثبت آنان 4. خود باختگی روشن فکر نمایان و... 

 

                                                              ادامه دارد...